Izumi Nikole Tesle

Nikola Tesla je zaradi svojih izumov postal svetovni znanstvenik.

Tesla se je ukvarjal z elektrotehniko na različnih področjih, kjerkoli je bila najmanjša možnost za njeno uporabo. Zato obstajajo številni izumi Tesle. Največ v elektrotehniki nato pa v strojništvu. Izumi Tesle so se uporabljali tudi na področju telekomunikacij in medicine.

Nekateri najpomembnejši izumi so:

  • Teslin transformator (in generator) visokofrekvenčnega toka, znan kot Teslin oscilator;
  • indukcijski motor (znan kot asinhronski motor);
  • teleskopski čoln;
  • žarnice;
  • brezžični prenos brezžične energije;

Najpomembnejši izum Nikole Tesle

Seveda pa je največji prispevek iz področja energetike za elektrotehniko. Tesla je namreč izumil izmenični tok.

Druga pomembna iznajdba je enako pomembna in to je Teslin indukcijski motor, zdaj znan kot asinhronski motor. Motor ima vlogo pretvorbe električne energije, ki jo prinašamo na konce njenega statorja, ki ga transformira elektromagnetno rotacijsko polje v mehansko energijo, ki se kaže z vrtenjem rotorja.

Zakaj je Teslin indukcijski motor tako poseben?

Poseben je, ker na rotorju ni navitja (kot pri Teslinem modelu jajc).

Prvi indukcijski motor je bil dvostopenjski in brez stožcev v notranjem obsegu statorja. To je bil velik problem, ker te sile niso bile majhne. Ta neutrudni motor se je napajal z izmeničnim tokom 133 Hz. Z Westinghausom je podpisal 250.000 $ + $ 2.5 / HP pogodbo ($ na konjsko moč). Seveda to ni trajalo dolgo,  zato se je Tesla na zahtevo Vestinghausa, ki je že začel plačevati dolg moral odreči 2,5 $ / HP-jevem doplačilu.

Danes so asinhroni motorji izdelani za velike količine moči in hitrosti. Moči so lahko do nekaj deset MW, hitrost vrtenja pa lahko doseže hitrost približno 3000 vrtljajev na minuto. Bistvena značilnost teh motorjev je, da potegne iz električnega omrežja 6 do 10-kratni tok nominalnega, ki ga ima v stalnem obratovanju. To je zelo težka naloga za el. mrežo. Sodobni asinhroni motorji so zdaj v glavnem izdelani kot trifazni motorji. Približno 99% motorjev na svetu je trifaznih in enofaznih. Poleg asinhronega motorja z rotorjem kletke je motor na navitju, ki ima na svojem rotorju bakrene navitje.

Po prekinitvi pogodbe z Vestinghausom Tesla začne delovati na področju električne energije visoke frekvence.